Pomysł na jesienny urlop z psem – rusza akcja „Pies w hotelu”

logo-pieswhotelu

Tegoroczne wakacje pokazały, że coraz częściej pies jest uznawany za członka rodziny i zabierany na wspólny urlop. Jednak nie wszystkie hotele chętnie przyjmują zwierzęta w swoich pokojach. Jeśli podróżujesz z czworonogiem i szukasz odpowiednio przygotowanego miejsca na nocleg, teraz będzie to dużo łatwiejsze. Rusza kampania „Pies w hotelu”, której celem jest edukacja podróżujących z pupilami oraz promocja obiektów noclegowych przyjaznych czworonożnym gościom.

Blisko połowa Polaków posiada zwierzę, a aż 83 procent z nich cieszy się towarzystwem psa. Coraz częściej pies wyjeżdża także z rodziną na wspólne wakacje. Choć hotelarze dostrzegają ten trend, to jednak nie wszystkie obiekty chętnie przyjmują czworonogi w swoich pokojach. Aby ułatwić „psiarzom” wyszukanie miejsca odpowiedniego na wypoczynek z pupilem oraz podpowiedzieć, jak przygotować się do wspólnego wyjazdu, powstała kampania „Pies w hotelu”.

- Jestem właścicielką psa i z racji mojej pracy często podróżuję z nim po Polsce. Podczas tych wspólnych wyjazdów zorientowałam się, że większość obiektów – choć nie informują o tym w sposób wyraźny – chętnie przyjmuje psy i wita ich jako gości specjalnych. Bardzo mnie to ucieszyło, tym bardziej, że właściciele psów chętnie podróżują ze swoimi pupilami. Aby ułatwić im znalezienie odpowiedniego miejsca na taki wypoczynek, postanowiłam promować te obiekty, które są przyjazne zwierzętom, poprzez kampanię „Pies w hotelu” – mówi Violetta Hamerska, organizatorka kampanii.

W ramach kampanii został uruchomiony portal www.pieswhotelu.pl. Będzie na nim można wyszukać hotele, które są przygotowane na przyjęcie czworonoga. Żeby się znaleźć na stronie pieswhotelu.pl, hotele przyjazne zwierzętom muszą spełnić szereg określonych kryteriów. Do najważniejszych należą między innymi udostępnienie odpowiedniego wyposażenia, np.: posłań, kuwet, misek, smyczy czy obroży, zapewnienie wyodrębnionych miejsc na spacer z czworonogiem, a także możliwość przygotowania jedzenia przez hotelową kuchnię dla zwierząt na specjalnej diecie. Każdy z obiektów przyjaznych zwierzętom powinien również posiadać bazę lekarzy weterynarii.

Pieswhotelu.pl to także miejsce, gdzie właściciele zwierząt znajdą porady i wskazówki dotyczące między innymi podróży z pupilem. Wśród ekspertów współpracujących z kampanią są lekarze weterynarii oraz behawiorysta, czyli psi psycholog. Weterynarz udzieli porad z zakresu prawidłowej pielęgnacji czworonoga, a behawiorysta podpowie, co skrywa umysł psiaka. Specjaliści podpowiedzą także m.in., jak bezpiecznie przewieźć psa w samochodzie, pociągu czy samolocie, a także jakie akcesoria mogą to zadanie ułatwić.

pieswhotelu

By zapewnić spokój ducha właścicielom psów, w każdym hotelu biorącym udział w naszej kampanii znajdą się kontakty do gabinetów weterynaryjnych z najbliższej okolicy. Nowością w projekcie jest także wskazanie gabinetów weterynaryjnych, gdzie będzie można przygotować psa lub kota do wyjazdu i otrzymać specjalne zaświadczenie o stanie jego zdrowia. Lista badań, jakie należy wykonać zwierzęciu, została przygotowana wspólnie z weterynarzami.

- Chcemy, aby kampania odpowiadała faktycznym potrzebom osób podróżujących ze zwierzętami. Dlatego wiele uwagi poświęciliśmy wymianie doświadczeń z hotelarzami oraz właścicielami czworonogów. Mamy nadzieję, że dzięki wypracowanej wspólnie idei nie tylko ułatwimy „psiarzom” znalezienie odpowiedniego miejsca na wypoczynek z pupilem, lecz także ograniczymy zjawisko porzucania zwierząt przed urlopami i wyjazdami, pokazując, że podróż z czworonożnym przyjacielem nie stanowi najmniejszego problemu – podsumowuje Violetta Hamerska.

Hotele, biorące udział w kampanii, będą miały specjalne oznakowanie w formie naklejek oraz autorskie wywieszki na drzwi pokoi, w których przebywają zwierzęta.

Informacje i ciekawostki na temat kampanii będą również dostępne na profilu „Pies w Hotelu” na portalu

facebook

Pomysłodawcą i organizatorem kampanii „Pies w hotelu” jest Violetta Hamerska, ekspert rynku hotelowego w zakresie jakości usług i wyposażenia hoteli. Od ponad 8 lat audytuje i ocenia hotele w Polsce. Jest pomysłodawczynią i przewodniczącą kapituły kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie, która certyfikuje hotele spełniające określone kryteria wypoczynku i wyposażenia dla rodzin z dziećmi. Za stworzenie tego konkursu otrzymała w 2011 roku prestiżową nagrodę „Hit Mamo To Ja – najlepsze dla dzieci”.

pieswhotelu_nalepka

Biuro:
Pies w hotelu
ul. Kwidzyńska 1a
04-695 Warszawa
tel. 604 486 279

Kontakt dla mediów:
Justyna Kolczyńska
j.kolczynska@goodflow.pl
tel. 515 533 093