Prawdziwa przyjaźń jest za darmo

Po wielu miesiącach przygotowań ruszyła pierwsza kampania społeczna Fundacji Psi Los. „Prawdziwa przyjaźń jest za darmo” to pro-zwierzęcy projekt, którego celem jest zwrócenie uwagi na problem bezdomnych zwierząt, a przede wszystkim, popularyzacja adopcji schroniskowych. Chodzi o przekonanie społeczeństwa, że to przygarnianie zwierząt, a nie kupowanie ich (zwłaszcza w tzw. pseudohodowlach), przyczynia się poprawy losu zwierząt domowych w Polsce.

Kampania wpisuje się w trwający już od ok. dwóch lat trend społeczny i medialny, którego istotą jest ujawnianie i piętnowanie przypadków znęcania się nad zwierzętami, uczulenie społeczeństwa na problem złego traktowania psów, kotów, jak i zwierząt gospodarskich.

Akcja obejmuje swoim zasięgiem kilka największych miast Polski: Warszawę, Kraków, Poznań, Gdańsk, Wrocław, a dzięki dodatkowym akcjom medialnym planujemy dotrzeć z hasłem propagującym kampanię do wszystkich Polaków.

Do udziału w kampanii zaproszono znane i popularne osoby, którym los bezdomnych zwierząt nie jest obojętny. Wśród sławnych ambasadorów znajdują się:
Urszula Grabowska
Magdalena Walach
Agnieszka Chrzanowska
Hanna Bieluszko
Ewa Kaim
Ewa Kolasińska
Anna Radwan
Ojciec Leon Knabit
Paweł Małaszyński
Maciej Stuhr
Krzysztof Globisz
Zbigniew Łuczyński

Na ulicach miast biorących udział w projekcie natkniecie się nieraz na plakaty i billboardy z portretami gwiazd w towarzystwie psiaków adoptowanych ze schroniska. Organizatorzy akcji mają nadzieję, że zainspirują one wiele osób myślących o czworonożnym przyjacielu do odwiedzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt.

Planowana jest również dystrybucja plakatów w szkołach, uczelniach, urzędach, kawiarniach i firmach. Jeśli zechcecie przyłączyć się do kampanii i umieścić plakat w swojej firmie, lokalnym urzędzie czy też parafii, już wkrótce w wyznaczonych miejscach w Krakowie i Wrocławiu będziecie mogli bezpłatnie otrzymać plakaty.

Kampania potrwa do końca maja 2012 roku; i jak zapewniają organizatorzy w najbliższych tygodniach czeka na Was jeszcze wiele miłych niespodzianek.

Partnerem Medialnym akcji jest portal INTERIA.PL który 15 maja 2012 roku opublikuje obszerny materiał na temat kampanii oraz problemu bezdomnych zwierząt. Znajdziecie tam wywiady z gwiazdami biorącymi udział w akcji, galerie zdjęć zwierzaków ze schronisk z różnych zakątków Polski, galerie dokumentujące przebieg sesji zdjęciowych, a także poradnik stworzony przez trenera i behawiorystę dla opiekunów trudnych czworonogów.

Portal INTERIA.PL wraz z Fundacją Psi Los organizuje także konkurs na najlepszą historię o przygarniętym pupilu, a zwycięzcę wyłonią sławni uczestnicy kampanii. Na zwycięzców będą czekały atrakcyjne nagrody.

Kampania będzie też intensywnie komunikowana w wspierających akcję mediach.

.

.Zapraszamy do galerii plakatów

.

.Projekt nigdy by nie powstał bez wsparcia firm,
którym leży na sercu dobro zwierząt.

.
Generalnym sponsorem kampanii „Prawdziwa przyjaźń jest za darmo”

jest Grupa Deweloperska Geo Invest.

Serdeczne podziękowania dla firmy Digital Center Technologies,
która wspiera Fundację Psi Los od początku jej istnienia.

Fundacja dziękuje także krakowskiej firmie Koneser za profesjonalne
przeprowadzenie kampanii
w Krakowie i Wrocławiu
oraz wszelką udzieloną pomoc.

Specjalne podziękowania dla drukarni Europrint 24,
która wydrukowała bezpłatnie wydrukowała plakaty.


Zapraszamy do wzięcia udziału w wydarzeniu poświęconemu
Kampanii Społecznej „Prawdziwa przyjaźń jest za darmo”
na portalu Facebook