„Nie wyrzucaj przyjaciela na wakacje” Kampania Społeczna

W pierwszym tygodniu lipca 2012 roku w Krakowie ruszyła kampania społeczna „Nie wyrzucaj przyjaciela na wakacje” zwracająca uwagę na problem porzucania psów i kotów przez ich właścicieli wyjeżdżających na urlop. Na krakowskich ulicach przechodnie bez trudu natkną się na przyklejone taśmą do latarni urocze maskotki. W internecie organizatorzy akcji opublikowali kontrowersyjne ogłoszenia. W najbliższym czasie w środkach komunikacji miejskiej pojawią się też specjalne filmy.

Problem porzucania zwierząt, także kotów, istnieje i chcemy z nim walczyć. Pomysł na akcję społeczną „Nie wyrzucaj przyjaciela na wakacje” zrodził się spontanicznie. Cieszymy się niezmiernie, że spotkał się on dużym zainteresowaniem mediów oraz, że Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami z całej Polski włączyły się w naszą akcję – mówi Anna Józefowicz, twórczyni marki Bazyl.

Według wiceprezes Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami Moniki Krzyżanowskiej zwierzęta przez niektórych ludzi są traktowane jak śmieci; drastycznie wyrzucane na śmietniki, przywiązywane do drzew. W wakacje i przed wakacjami taki sposób traktowania nasila się.

Głównym celem projektu i nietypowej akcji w przestrzeni miejskiej jest uzmysłowienie ludziom, że zwierzęta domowe to przyjaciele i członkowie rodziny, a nie pluszowe zabawki, które można po prostu zostawić na ulicy.

Mimo, iż happening miał miejsce w Krakowie do udziału włączyły się również inne miasta. Partnerami kampanii są:
- Miasto Kraków
- TOZ Oddział Szczecin
- TOZ Oddział Warszawa
- Bezpieczna Łapa – TOZ koło w Gliwicach
- TOZ koło w Płocku
- TOZ Włocławek.

Kampanię społeczną „Nie wyrzucaj przyjaciela na wakacje” prowadzą wspólnie Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami oraz firma „Bazyl” produkująca żwirek dla kotów. Wkrótce akcja ruszy także w innych miastach Polski.